JOVES EN POSITIU

Avui us presentem a la Cristina Tolosa, una jove cerverina que ha obtingut una de les notes més altes del batxillerat.

1. Hola Cristina, ens han comentat que has obtingut una de les notes més altes del
batxillerat. Explica’ns com ho has fet?

Primerament, el fet de triar un batxillerat on es tracten temàtiques del meu interès,
m'ha motivat a dedicar-hi més temps. Des de sempre m'han agradat molt les llengües,
cosa que ha facilitat que tingués una idea clara de quin batxillerat volia cursar.
La motivació va una mica lligada a la facilitat que tinc amb les llengües. Tot i això, com
tothom que aspira a obtenir unes bones qualificacions, hi he dedicat moltes hores. La
constància i la dedicació són essencials per a aconseguir-ho.

2. Quin batxillerat has fet? Què és el que més t’ha agradat i el que més t’ha costat?
He fet el batxillerat humanístic. La part que més m'interessa de les humanitats és la
sintaxi. Al fer tantes assignatures lligades a les llengües, la major part d'elles m'han
agradat. La que més he gaudit amb diferència ha estat llatí, sobretot la traducció, on es
tracta la part més pràctica de la llengua. A part del llatí, la llengua catalana també m'ha
ofert aquesta part més lingüística.
D'altra banda, les assignatures amb més contingut teòric, com pot ser literatura o
història, se m'han fet més feixugues. No obstant això, també han tingut la seva part
bona.


3. Des de sempre t’han anat bé els estudis?
Sempre m'he considerat una persona treballadora, i això ha contribuït que obtingués
bones notes en la majoria de les assignatures, encara que algunes no fossin del meu
interès. A part, també hi ha contribuït el suport des de casa. Sempre m'han animat i
motivat a què treballés i lluités pels meus objectius. Així doncs, en la majoria de casos
me n'he sortit bastant bé.


4. De cara l’any vinent, tens clar el què faràs?
Des de sempre he tingut bastant clar allò que volia estudiar. Des de ben petita m'han
agradat molt els idiomes, tant parlar-los com la seva gramàtica, en especial l'anglès.
Part d'aquest interès prové de la meva tieta, l'Anna Tolosa. Com que és professora
d'anglès, em va començar a fer classes ja fa bastants anys i així va ser com vaig
descobrir la meva passió per aquesta llengua.
Així doncs, l'any que ve m'agradaria cursar el gran de Llengües Aplicades a la
Universitat Pompeu Fabra. Amb aquests estudis podré tractar la part més lingüística de
l'anglès, però també del català, del castellà i del francès. És el grau perfecte per mi.


5. Com t’imagines el món universitari? Creus que hi haurà molta diferència amb el
batxillerat?

La veritat és que encara no me'n faig massa la idea. Suposo que deu ser un canvi molt
gran; ja no vius amb els pares, ja no vius al teu poble, i tot canvia de cop. Però deu ser
un canvi fantàstic, totalment una nova vida.
La principal diferència que crec que hi haurà respecte al batxillerat és que a la
universitat estudies allò que realment t'agrada. Per molt que estiguis fent un
batxillerat que t'agradi, sempre hi ha assignatures que no estaran lligades al que vols
estudiar i no seran del teu interès. És lògic que això també pot passar amb algunes de
les assignatures del grau universitari, però almenys aquestes estaran dins la branca
d'allò que et motiva.


6. Has pensat en fer algun Erasmus quan estiguis a la universitat?
M'encantaria poder anar d'Erasmus. En el grau de Llengües Aplicades et donen
l'oportunitat de fer dues estades. La primera, que si no m'equivoco és a segon, és
optativa, però en canvi a tercer l'estada és obligatòria.
L'Erasmus és una de les parts que més il·lusió em fa d'anar a la universitat. M'agrada
molt viatjar i poder practicar els idiomes, i anant d'Erasmus podria fer ambdues coses.
És una molt bona oportunitat.


7. Quin consell donaries a un/a jove que vol deixar els estudis?
El meu consell en aquest cas i en general a la vida seria que cadascú sigui crític i que
valori totes les opcions que tingui. I quan es compleix aquest requisit, la decisió
sempre és la correcta. Ha de valorar si realment allò que està fent li agrada. Molts cops
hi ha prejudicis quant a abandonar els estudis quan, en canvi, si la decisió és presa a
consciència, només és un símbol de maduresa i d'autoconeixement, en què un mateix
valora les seves pròpies capacitats i aptituds. L'únic inconvenient que hi ha avui dia és
la dificultat a l'hora trobar feina quan no es tenen estudis, que és un element a tenir en
compte a l'hora de plantejar-se l'abandonament de la formació.


Moltes gràcies Cristina,

Felicitats i molta sort en aquesta nova etapa!


Equip de l’Oficina Jove de la Segarra

Comentaris
Actualmente no hay comentarios!

Escribe te comentario:

=

Otras noticias

Otras noticias

JOVES EN POSITIU

Avui coneixerem l'Ethan Barea, un jove guissonenc músic de 17 anys que actualment està estudiant el batxillerat artístic-escènic a l’Ondara de Tàrrega. ...

Butlletí "Va de joves" mes de juliol

Ja pots assabentar-te de les últimes notícies del mes de juliol.

I JORNADA "CONNECTEM LA SEGARRA"

Des de la Xarxa d'Inserció Laboral estem preparant la primera jornada d'ocupació que es realitzarà el 25 de setembre a les instal·lacions del CEI ...

Campanya 'També És Cosa Meva. Per un Alt Urgell lliure de violències masclistes i LGBTIQfòbia'

Campanya de sensibilització per eradicar les violències masclistes i la LGBTIQfòbia. Punts d'atenció lila a les principals FM de la comarca. Més ...

Avaluació i acreditació de les competències professionals. Nova convocatòria "Acredita't" setembre 2019

La nova convocatòria recull 8 àmbits professionals amb més de 700 places. Termini de presentació de sol·licituds de preinscripció: del 5 al 19 de ...