Treball 2.0 - la reputació a internet

GLUP'S 2012 Febrer 20
La informació i les accions a la Xarxa poden tenir conseqüències laborals i personals en un futur.
Microsoft analitza la influència de les accions a les xarxes socials sobre una mostra de 5.000 persones d'Estats Units, Canadà, Alemanya, Espanya i Irlanda. La principal conclusió és que un 91% dels enquestats admet haver fet alguna cosa, en algun moment, per a influir en la percepció online que altres tenen d'ells. Així mateix, el 44% dels participants és totalment conscient de les conseqüències a llarg termini que poden tenir les seves activitats a la xarxa sobre la seva reputació online o en la d'altres persones.

Brandon Lynch, director de privacitat de Microsoft, senyala que " la reputació online d'una persona es forma arrel de les seves interaccions en el món online". La variada informació que es genera ( informacions publicades per la mateixa persona o per altres ) pot tenir una presència online de llarga durada i afectar a la seva vida de moltes formes, " des de conservar les seves relacions d'amistat fins ajudar a aconseguir o perdre un nou treball", puntualitza Lynch.

En aquest sentit, tota activitat online, des de respondre correus electrònics i textos, fins a puxar al " Me gusta" o fer un " retweet" de pàgines preferides, descarregar fotos o fer compres online contribueixen a forjar la reputació online d'una persona.

Espanya està molt sensibilitzada respecte la reputació online. Un 31% dels espanyols reconeix estar molt preocupat per la seva reputació a Internet mentre només un 15% dels alemanys varen contestar en aquest sentit. A més a més, Espanya, també és un dels països on els usuaris manifesten tenir més control dels seus perfils online. Un 18% va assegurar que té un control absolut del seu perfil a la xarxa. Per una altra banda, un 22% dels espanyols i un 26% d'alemanys asseguren tenir problemes per a mantenir informació en privat.

Malgrat això, només un 44% es declara coneixedor de les conseqüències que a llarg termini poden tenir les seves activitats a Internet en la seva reputació personal. Mentre, només el 39% dels adults i el 37% dels menors afirmen pensar sobre l'impacte a llarg termini que tenen les seves activitats online en la reputació d'altres persones.

Font: Extracte de l'article: " Un 31% de los españoles reconoce estar muy preocupado po su reputación en Internet", publicat el 01/02/2012 a la web: www.equiposytalento.com
Comentaris
Actualmente encara no hi ha comentaris, sigues el primer en fer-ne un!

Escriu el teu comentari:

=

Altres notícies

Altres notícies
OFICINA JOVE DEL MARESME 26 Juliol 2019

Marxem de vacances...!

L'Oficina Jove del Maresme se'n va de vacances del 27 de juliol al 28 d'agost (ambdós inclosos)!

OFICINA JOVE DEL PRIORAT 18 Juliol 2019

Informació ajuts MOBINT-MIF

Si estudies en una universitat catalana i has estat seleccionat o seleccionada per a una estada acadèmica de mobilitat, per al curs 2019-2020, sol·licita ...

OFICINA JOVE DEL MARESME 16 Juliol 2019

Ajuts MOBINT-MIF 2019-2020

Si estudies en una universitat catalana i has estat seleccionat o seleccionada per a una estada acadèmica de mobilitat, per al curs 2019-2020, sol·licita ...

Guia de Recursos per a Joves

L'Oficina Jove del Baix Ebre ha elaborat una Guia de Recursos per a Joves

OFICINA JOVE DEL MARESME 15 Juliol 2019

Butlletí de Juliol - Mobilitat Internacional Jove del Maresme

Ja pots consultar les novetats sobre Mobilitat Internacional Jove del mes de juliol!