Treball 2.0 - la reputació a internet

GLUP'S 2012 Febrer 20
La informació i les accions a la Xarxa poden tenir conseqüències laborals i personals en un futur.
Microsoft analitza la influència de les accions a les xarxes socials sobre una mostra de 5.000 persones d'Estats Units, Canadà, Alemanya, Espanya i Irlanda. La principal conclusió és que un 91% dels enquestats admet haver fet alguna cosa, en algun moment, per a influir en la percepció online que altres tenen d'ells. Així mateix, el 44% dels participants és totalment conscient de les conseqüències a llarg termini que poden tenir les seves activitats a la xarxa sobre la seva reputació online o en la d'altres persones.

Brandon Lynch, director de privacitat de Microsoft, senyala que " la reputació online d'una persona es forma arrel de les seves interaccions en el món online". La variada informació que es genera ( informacions publicades per la mateixa persona o per altres ) pot tenir una presència online de llarga durada i afectar a la seva vida de moltes formes, " des de conservar les seves relacions d'amistat fins ajudar a aconseguir o perdre un nou treball", puntualitza Lynch.

En aquest sentit, tota activitat online, des de respondre correus electrònics i textos, fins a puxar al " Me gusta" o fer un " retweet" de pàgines preferides, descarregar fotos o fer compres online contribueixen a forjar la reputació online d'una persona.

Espanya està molt sensibilitzada respecte la reputació online. Un 31% dels espanyols reconeix estar molt preocupat per la seva reputació a Internet mentre només un 15% dels alemanys varen contestar en aquest sentit. A més a més, Espanya, també és un dels països on els usuaris manifesten tenir més control dels seus perfils online. Un 18% va assegurar que té un control absolut del seu perfil a la xarxa. Per una altra banda, un 22% dels espanyols i un 26% d'alemanys asseguren tenir problemes per a mantenir informació en privat.

Malgrat això, només un 44% es declara coneixedor de les conseqüències que a llarg termini poden tenir les seves activitats a Internet en la seva reputació personal. Mentre, només el 39% dels adults i el 37% dels menors afirmen pensar sobre l'impacte a llarg termini que tenen les seves activitats online en la reputació d'altres persones.

Font: Extracte de l'article: " Un 31% de los españoles reconoce estar muy preocupado po su reputación en Internet", publicat el 01/02/2012 a la web: www.equiposytalento.com
Comentaris
Actualmente encara no hi ha comentaris, sigues el primer en fer-ne un!

Escriu el teu comentari:

=

Altres notícies

Altres notícies
OFICINA JOVE DEL MONTSIÀ 11 Octubre 2019

Concurs Calendari Montsià Jove 2020

Comença la tercera edició del Concurs d'Instagram de l'Oficina Jove del Montsià! Participa!

OFICINA JOVE DEL MONTSIÀ 11 Octubre 2019

El Consell Comarcal del Montsià contractarà a cinc persones joves en pràctiques beneficiàries de Garantia Juvenil

El Consell Comarcal del Montsià rep una subvenció en el marc del Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil 2014-2020 per a la contractació de persones ...

Torna Time to move 2019!

L’Oficina jove de l’Alt Urgell es suma a la iniciativa emblemàtica d'Eurodesk "Time to Move" per tal de donar a conèixer a les persones joves de ...

OFICINA JOVE DEL MARESME 10 Octubre 2019

Butlletí d'octubre - Servei de Mobilitat Internacional

Acabat de sortir del forn... ja és aquí el butlletí del Servei de Mobilitat Internacional Jove del Maresme! Fes-li un cop d'ull...!

OFICINA JOVE DEL MONTSIÀ 09 Octubre 2019

Butlletí Va de joves del mes de setembre

Consluta les notícies més joves del teu territori.