10 trucs per ser més actiu

OFICINA JOVE DEL MONTSIÀ 2017 Octubre 04
Tens mil tasques a fer durant el dia o no trobes mai el moment de fer esport? Doncs, apunta't aquestes recomanacions.

SUMA 60 MINUTS. Acumula 60 minuts de moviment al dia fent activitats que t’agradin. No cal fer-ho de cop: si tens 10 minuts, aprofita per moure’t. El teu cos ho necessita i cada minut compta!
ACTIVA’T. Puja i baixa escales i desplaça’t caminant sempre que puguis. Mou-te amb “Transport actiu”: bicicleta, patinet o patins (fent servir les proteccions adequades: casc, genolleres, etc). Col•labora en la feina de casa, vés a mercat, passeja el gos… Tot suma!
MOU-TE. Si fa massa estona que ets davant de l’ordinador, la televisió, amb el mòbil, etc., fes pauses actives: aixeca’t, mou-te, estira’t, balla. Procura no passar més de 2 hores al dia davant de les pantalles.
GAUDEIX. Fes de l’activitat esportiva un dels millors moments del dia, amb els amics, la família o tu sol/sola. Passa-t’ho bé, prova activitats diferents i troba les que t’agradin!
ENROTLLA’T. Anima la teva colla a fer esport i a gaudir d’un temps d’oci actiu. Busqueu un repte i prepareu-vos per assolir-lo. Compartireu bons
moments!
POSA’T EN FORMA. Si fas esport amb regularitat no ho deixis, t’ajudarà a sentir-te bé i en forma. Si fins ara no ho has fet, prova-ho, experimentaràs noves sensacions. Ho notaràs tu i també ho notaran els altres!
PARTICIPA. Anima’t i participa en curses, excursions a peu o amb bicicleta, tornejos esportius o activitats de ball i dansa. I apunta’t també a alguna de les activitats esportives de l’escola, institut, universitat o centre esportiu. T’ajudarà a fer nous amics i amigues, a organitzar-te millor i a ser constant!
DESCONNECTA. Per concentrar-te i rendir més en els estudis, busca una estona per fer exercici: caminar, córrer, ballar, patinar, jugar un partit, etc. Contribueix a millorar les teves notes!
INFORMA’T. Si no saps quina activitat física triar, no dubtis a preguntar-ho als amics, als pares o a un professional de l’esport o la salut. Et donaran idees i en trobaràs alguna que t’interessarà.
FES SALUT. A més de moure’t també fas salut si menges a taula àpats variats amb força fruita i verdura (5 racions al dia), beus aigua sovint i procures dormir un mínim de 8 hores. I recorda’t de protegir-te del sol!

Font: www.pafes.cat    

Comentaris
Actualmente encara no hi ha comentaris, sigues el primer en fer-ne un!

Escriu el teu comentari:

=

Altres notícies

Altres notícies

Estiu 2018. Horaris específics de la Garantia Juvenil

Potser aquest estiu necessites el codi d'activació per sol·licitar la Garantia Juvenil. Si és així, pots venir a les "Tardes amb Garantia" ,els dimarts ...

emprenedr@ del mes de juny OJAU

Alex Mejias Rovira amb Focs artificials ESTALELLA...

Tallers de la caixa d'eines al Consell comarcal del Montsià

El divendres 29 de juny es realitzarà al Consell Comarcal del Montsià la Caixa d’Eines que consisteix en dos tallers gratuïts que es realitzen de ...

Curs d'Operador de Carretons

Avui comença el curs per obtenir la titulació d'Operador de Carretons.

OFICINA JOVE D'OSONA 14 Juny 2018

Coneix com descarregar el teu certificat de Garantia Juvenil

Si et demanen el certificat de Garantia Juvenil i no saps com descarregar-lo en aquesta publicació t'ho ensenyem!